Kungsleden dag för dag: 14 augusti - Lilla Edet till Abisko

Klockan ringde strax efter 5:00 och efter en snabb frukost var det bara att packa in sig i bilen och dra till Landvetter. Manfred var med då han skulle vidare till Lund efter sommaren och Lotti skulle passa på med ett snabbt besök i Torekov.

På Landvetter var det ett par som såg ut att vara på väg till fjällen också och ju närmre man kom målet desto fler kängor och ryggsäckar blev det. Flera av dem jag såg på Arlanda var sedan med på bussen till Abisko och paret från Landvetter var med hela vägen.

En pratglad tysk satte sig bredvid mig på bussen. Hans engelska var inte den bästa, men jag tror han också skulle gå hela KL. Han hade tre veckor på sig, det var vad semester han hade. Hans packning vägde 23 kilo och då var 7 kg av det mat. Han verkade dåligt påläst gällande transporter och annat, var orolig för att inte kunna proviantera mera. Jag gjorde vad jag kunde för att lugna honom.

På turiststationen fick jag mitt rum och satte igång att stuva med packning för att vara så klar som möjligt till morgondagen. Jag tog en sväng till butiken, skaffade tygmärke, gas, salt , deo och ett sittunderlägg som jag korkat nog glömt att ta med mig. All olika apparatur sattes på laddning, jag kollade karta och läste på om morgondagens ruttbeskrivning.

Allt har således fungerat, ryggsäcken känns bra, jag är helt enkelt redo.

Vädret i Abisko: Sol från en något beslöjad himmel, 14 grader.

Avsked i väst



Känga och byxa på!

Det SKA gå...

Gruvligt spännande

Torne Träsk

Porten till äventyret


Kvällen före

Let's go!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kungsleden 2016: Jakten på tält

Tanzania 2018/1: På menyn - Fläsk och fisk

Viktigt meddelande! Byte av plattform och adress!