Kungsleden 2016: Packlista

Har fått frågan om att lista vad jag packar för min vandring på Kungsleden. Här följer en lista, inte minutiöst detaljerad, men för att få ett hum om vad jag har med mig i alla fall.

Jag packar i en Lundhags V8 75+10. Den lilla 10literssäcken (som sitter fast på utsidan av V8) kommer få agera dagrygga vid eventuella utflykter, men också handbagage på flyget upp.

Tioliterssäcken:
  • 4 kartor och kartfodral (265g)
  • Resepapper, kort och kontanter (125g)
  • Litet trebens gorillastativ till videokamera (55g)
  • Extra batterier (2x videokamera, 8x AAA t SPOT + laddare & två extra spännen till ryggsäck) (220g)
  • 2x Extra minneskort, adapter/laddkablar telefon, videokamera & klocka (125g)
  • Dagbok & blyertspenna (375g)


Huvudfack:
  • "Skyddspåse": Myggmedel, skovax, solskydd, extra remmar (620g)
  • DrySack 5 liter: "Frukostmat": Havregryn, kaffe, blåbärssoppa, energibakor (& lite whisky) (1,2kg)
  • Medicinväska: Värktabletter, compeed, förband, voltaren, nässpray, pincett (415g)
  • Tält (Hilleberg Akto) (1,7kg)
  • DrySack 3 liter: Ullstrumpor och tre par Icebreaker kalsonger (715g)
  • Toarulle (100g)
  • DrySack 13 liter: Zip-off-byxor, långärmad skjorta, 2 Icebreaker T-shirt, handduk (1,4kg)
  • Frystorkad mat & varma koppen så jag klarar mig till Saltoluokta (1,9kg)
  • Vätskeblåsa 1,5 liter, tom (120g)
Sidofack 1:
  • Fjällräven regnställ (730g)
  • Sealskinz handskar (125g)
Sidofack 2:
  • Klättermusen dunväst (425g)
  • Fjällräven mygghatt (110g)
  • Merinobuff & Swix-mössa (85g)


Bottenfack:
  • Necessaire: Tandvård, vaselin & bladtvål (190g)
  • Vattentät Schnozzelbak (70g) innehållande:
  • Exped Liggunderlag (490g)
  • Marmont Plasma 15L dunsovsäck i Haglöfs kompressionspåse (1,1kg)
  • Marmont kudde (80g)
  • Underställ (350g)
Övre Topplock:
  • Verktygslåda (475g)
  • Extra glasögon (70g)
Undre Topplock:
  • Kök (530g)
  • Soppåse (30g)
  • Spork (10g)
  • Tändstål, tändare, stormtändstickor (225g)
  • Treben till gas (20g)
Utanpå säcken:
  • Sandaler (750g)
  • Solcellsladdare (140g)
  • SPOT Gen3 (140g)
  • Kåsa (60g)
  • Kamerahållare (115g)
  • Kniv (160g)
  • Kikare (200g)
"På kroppen":
  • Fjällräven vandringsbyxa, kortärmad skjorta, ullstrumpa & merinokalsong (1kg)
  • Bälte (120g)
  • Kompass (55g)
  • Kamera (200g)
  • Videokamera (100g)
  • Bok, Grundsten Kungsleden (300g)
  • Bok, Fjällfåglar (55g)
  • Bok, Fjällflora (170g)
  • Jägarsnus (90g)
  • Stavar (380g)
  • Kängor (1,8kg)
  • Tilley hatt (170g)
Detta ger en ryggsäck som kommer ligga på lite drygt 20 kg. Jag får köpa lite grejer i Abisko (gas bla eftersom man inte får ta det på flyget) så jag får en slutvägning innan jag går. Det är tungt, men jag ska ju långt...



Jag skickar fyra depåer:

Saltoluokta: Mat, lite energikakor, påfyllning whisky
Kvikkjokk: Mat, energikakor, nya kalsonger & strumpor samt ett returkuvert så jag kan skicka hem sånt jag märkt att jag inte behöver.
Jäckvik: Mat och lite mer whisky
Ammarnäs: Sista maten, mer ombyteskläder, footprint till tältet, en ren skjorta att ha till hemfärden, en bok till hemresan, lite hygienartiklar för omgivningens skull, returpaket 2 kg för hemskick av onödigt.

    Kommentarer

    Populära inlägg i den här bloggen

    Kungsleden 2016: Jakten på tält

    Tanzania 2018/1: På menyn - Fläsk och fisk

    Viktigt meddelande! Byte av plattform och adress!