Lördag 28 september, del 2

Så sitter jag på tåget mot Göteborg. 16,1 km i benen på 1:42, något jag är väldigt nöjd med. Visst har jag långt kvar tills de här långrundorna känns sköna hela tiden, för visst är det partier då det är tungt, tar emot, gör ont eller bara är tråkigt. Men jag vet att jag kan och det är en grymt skön känsla när man är klar. Om man betänker att det bara är fem kilometer till så har jag längden på Göteborgsvarvet så känns det inte som ett oöverstigligt hinder.

Jag skippade jacka och väst, men sprang i vantar och mössa. Sista fem tog jag av vantarna, och väl framme kunde jag vrida ur mössan om jag velat, men jag var perfekt klädd. Ryggsäck gick bra, men jag borde nog tagit med mer att dricka. Det löser sig dock senare med tanke på att jag ska på ölprovning senare. (Jag vet, jag skojar bara) Gott att ta på torr tröja, jackan och överdragsbyxor när jag kom fram också. Jag tror dock att jag framöver ska ha en vilodag dagen innan långgrunda. De åtta km jag sprang igår sitter kvar lite idag. 

Det förefaller vara gott om folk på tåget som ska in till bokmässan och förlusta sig. Borde kanske gått dit i tjänsten i veckan men det blev inte av. Har väl mer blivit en firmafest de senaste åren känns det som. Ser fram emot resten av dagen utan böcker. Återkommer troligen efter ölhävningen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kungsleden 2016: Jakten på tält

Tanzania 2018/1: På menyn - Fläsk och fisk

Viktigt meddelande! Byte av plattform och adress!