Varje morgon...

...på väg till jobbet ser jag dem. I morse stod de mellan huset på det jag tror har varit (är?) någon form av kulturbyggnad, alltså modell bio/bibliotek. Annars brukar de stå bakom byggcontainern som står framför sagda byggnad, alldeles bredvid den lilla blekröda ludan där den lilla tanten säljer tidningar, cigaretter, telefonkort, barbiedockor och suspekta filmer (oftast i erbjudande ihop med någon naturtidning...). De är snorvalpar, 13-15 år kanske, ett gäng på 7-8 stycken, och det är alldeles tydligt att det är en del av deras morgonrutin. De står där och röker. De beter sig som om de smygröker, men de lyckas dåligt med smygdelen i så fall. De syns ju för alla som är intresserade, detta är mitt i Plonsk, där det är som mest trafikerat på morgonen, det går fortare att gå än att ta bilen. Jag undrar vem de gömmer sig för.

Var och handlade idag. Handlade mer än förra gången och hade glömt min kortkod när jag skulle betala. Hur kan det bli så blankt? Jag fick i alla fall lite påskpynt som en present, ett handmålat ägg. Synd att jag inte är hemma i påsk.



Prisindex (ni kanske börjar tröttna på det?)
Ketchup, Heinz, 442g: 12:-
Rakhyvlar, Gilette Fusion Power, 4 blad: 161:-
Burk inlagd gurka, 850g: 7:-
Smör: 200g: 14:-
Fryst laxfilé, 300g: 53:-
Fryst Lasagne, 400g: 15:-
Leverpastej, 110g 6:-: 
Påste, 25 påsar Earl Grey: 14:-

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Kungsleden 2016: Jakten på tält

Tanzania 2018/1: På menyn - Fläsk och fisk

Viktigt meddelande! Byte av plattform och adress!