Pausmusik

Det har inte blivit något inlägg på ett tag, jag ber om ursäkt för det. Anledning? Tja, jag har helt enkelt haft fullt upp. Jobbet kräver mer och mer av mig, jag håller på och flyttar in i lägenheten på allvar och packar upp och finner mig hemmastadd och jag försöker ligga i för att inte tappa fart i löpträningen. Jag kom ju av mig då när jag högg mig i näven och med en del resor förestående då det kommer bli svårt att hinna med något dylikt så tightar schemat till sig. I slutet av mars är det seedningsloppet som gäller för att försöka sno till mig en lite bättre startgrupp än vad förra årets resultat renderar. Jag känner mig hyfsat stark just nu och hoppas att det håller i sig, men jag vill inte ligga av mig utan hålla tempot uppe.

Jag glömde mitt pulsband hemma den här gången och det var nog bara nyttigt. Istället för att ha både pulsklocka, gps och iPhone-app och massor av data att hålla koll på så fick det bli bara appen, miCoach. Det funkar, men jag tenderar att fastna i fällan att tycka att träningen inte är lika mycket värd om den inte mäts och registreras på allehanda sätt. Farligt, högst troligt. Så igår gjorde jag något lite annorlunda. Jag stängde av coachningen och bara gav mig ut. Jag visste vilken runda jag skulle springa och hur lång den var (ca 8,4 km) men jag hade ett par genvägar att ta om det skulle bli för jobbigt, nu när jag inte egentligen visste hur fort jag sprang... Jag kan nog tillskriva spellistan i lurarna en hel del att jag lyckades hålla ett bra tempo (Rush - The Camera Eye, Peter Gabriel - Red Rain, Tori Amos - Cornflake Girl, Rammstein - Feuer und Wasser mfl) men jag kände mig riktigt nöjd när jag pustade ut hemma med en snitttid på 5:50/km. att bara lubba på kanske inte är så tokigt!

I lägenheten är det lite gardiner och pyssel att fixa, men jag gillar att bara sitta i soffan och känna mig som hemma. Jag har handlat och fyllt upp kylen lite (se priser nedan) och jag börjar bli vän med min kaffemaskin också. Det verkar som om kranvattnet (hårt och klorerat) inte är en bra lösning, jag får köpa vatten att göra kaffe på.

Jag har planer på att filma en liten rundvandring i min lägenhet så ni får se den och jag funderar även på att beskriva mitt jobb lite mer, men det är lite trixigt, då jag absolut inte vill beskriva någon person eller företeelse mer än i generella ordalag och det kräver lite eftertanke. Kanske får ni nöja er med ett nytt kapitel om 2011 så länge.

Prisindex:
Bananer: 10:15 SEK/kg
Nestle energibar: 2:77 SEK
Skivad ost, 9 skivor, 150g: 9:78 SEK
Skivad Edamer 125g: 9:35 SEK
1 l Kefir: 6:98 SEK
Salami, skivad, 150g: 8:79 SEK
Ananasmarmelad, 280g: 9:78 SEK
Fryst Pizza Fr Oetker, 260g: 9:86 SEK
Multivitaminjuice 2 l: 6:34 SEK
4 burköl 0,5l: 25:47 SEK
Återvinningsbar varukasse: 16:45 SEK
Två disktrasor: 9:35 SEK
Diskmedel, 500 ml: 4:40 SEK
Müsli (lite crunchaktig), 250g: 11:50 SEK
Jordnötssmör, 350g: 17:52 SEK
Vatten, 5 l: 5:69 SEK
Brödlimpa, grovt, skivat, 500g: 3:97 SEK
Shohorn, långt: 19:35 SEK


PS. Idag är internationella kvinnodagen, (tråkigt att det ska behövas, men det är en annan diskussion) och den firas stort här i Polen. Jag sände ut ett mail till mina kvinnliga kollegor där jag förutom en personifierad bild med deras namn i önskade dem en synnerligen trevlig dag samtidigt som jag fint påpekade att alla dagar borde vara kvinnans dag. Mansgrisigt? Befästande av allt det patriarkala dagen tar ställning mot? Kanske. Jag ville vara snäll och sett till de reaktioner jag fick så var det uppskattat. Det räcker för mig. Och med det sänder jag en hälsning till de kvinnor som betyder mest för mig, alla dagar, året runt. Lotti, Susanna och Mamma. Puss och kram på er.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Kungsleden 2016: Jakten på tält

Tanzania 2018/1: På menyn - Fläsk och fisk

Viktigt meddelande! Byte av plattform och adress!